ویسکانسین

تست ویسکانسین (WCST) یکی از وظایف شناختی است که به منظور انجام تست‌های اجرایی و اندازه‌گیری توانایی‌های اجرایی مانند انتقال و پخته‌سازی معنا دار است. WCST یکی از تست‌های شناختی رایج برای اندازه‌گیری توانایی‌های تفکری مانند قابلیت تغییر استراتژی، تطابق با تغییرات، و نقض نمونه‌های جدید است.

در تست ویسکانسین، فرد باید کارتها را با توجه به معیارهای مختلف طبقه بندی کند. در این مطالعه فرم کوتاه این تست که شامل 64 کارت است، مورد استفاده قرار گرفته و از اعتبار خوبی برخوردار می باشد.

مولف
گرانت و برگ
توضیحات
اندازه‌گیری توانایی‌های تفکری
سال انتشار
1993

شخصیت آیزنک بزرگسالان

این آزمون شامل 90 پرسش است که پاسخ به آنها بصورت بلی و خیر است. از این آزمون جهت سنجش برخی جنبه ها و صفات شخصیتی از جمله برونگرایی و درون گرایی و همچنین تشخیص برخی اختلال های  شخصیت مانند روان پریشی، جامعه ستیزی، روان رنجور خویی و مقبولیت اجتماعی استفاده شده است. فرم حاضر برای افراد ۱۶ سال به بالا تهیه شده است.

مولف
آیزنگ و سی بیل آیزنگ
توضیحات
شخصیت روان پریشی، جامعه ستیزی، روان رنجور خویی و مقبولیت اجتماعی
سال انتشار
1976

رورشاخ

در سال ۱۹۲۰ هرمان رورشاخ، روان‌پزشک سوییسی پس از مطالعه و آزمایش روی ۳۰۰ بیمار روانی و ۱۰۰ فرد سالم به عنوان شاهدهای کنترل آزمایشی به نام «ده لکه» را ابداع کرد که با توجه به تفسیر این لکه‌ها از سوی فرد درمانگر می‌تواند به برخی جنبه‌های شخصیتی و درونی بیمار پی ببرد.

توضیحات
نوع شخصیت یا عملکرد احساسی فرد
سال انتشار
1920

تست هوش استنفورد-بینه

آزمون هوش استنفورد- بینه برای در سال 1905 برای اولین بار توسط روان شناسی فرانسوی به نام بینه به همراه همکارش تئودور سیمون طراحی و ایده پردازی و توسط ترمن در دانشگاه استنفورد تدوین شد.

این آزمون اولین بار بر روی کودکان و نوجوانی که در سنین سه تا هجده سالگی قرار داشتند انجام شد.

در سال 1904 دقیقا زمانی که رئیس آموزش و پرورش کشور فرانسه از بینه در خواست کرد که بر روی کودکان عقب مانده ذهنی در آن زمان کار کند و برای آن ها شیوه هایی مناسب برای تحصیل و ... تدوین کند، ایده ساخت این آزمون در ذهن بینه جرقه زد.

آزمونی که در ابتدا در سال 1905 بر اساس سی سوال کلی تدوین شد.

مولف
بینه
توضیحات
تست هوشی
سال انتشار
1960

تست ام ام پی آی فرم کوتاه (71 MMPI)

تست ام ام پی آی فرم کوتاه (71 MMPI)

توضیحات
تست ام ام پی آی فرم کوتاه (71 MMPI)

پکیج آزمون هوش وکسلر کودکان ویرایش ۵

مقیاس وکسلر5 آخرین نسخه از مقیاس‌های وکسلر کودکان است. این مقیاس ابزار بالینی جامعی برای ارزیابی توانایی های شناختی و هوش کودکان 6 تا 16 سال و 11 ماه است که در سال 2014 ارائه و توسط مجموعه روان‌سنجی انطباق و هنجاریابی شده است. این نسخه تفاوت‌های بسیاری نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارد و از 21 خرده آزمون تشکیل شده است.

مولف
دکتر کرمی
توضیحات
پکیج آزمون هوش وکسلر کودکان ویرایش ۵

پرسشنامه شخصیتی آیزنک ـ فرم کودکان و نوجوانان

پرسشنامه شخصیتی آیزنک ـ فرم کودکان و نوجوانان در سال ۱۹۷۵ طراحی شد. این پرسشنامه دارای چهار زیرمقیاس است. این چهار مقیاس عبارتند از روان‌پریشی، روان‌رنجورخویی (پایداری هیجانی/ بی‌ثباتی هیجانی)، برون‌گرایی (برون‌گرایی / درون‌گرایی) و دروغ‌گویی. مقیاس دروغ‌گویی میزان صحت پاسخ‌های آزمودنی را نشان می‌دهد.

مولف
آیزنک
توضیحات
روان‌پریشی، روان‌رنجورخویی (پایداری هیجانی/ بی‌ثباتی هیجانی)، برون‌گرایی (برون‌گرایی / درون‌گرایی) و دروغ‌گویی
سال انتشار
۱۹۷۵

پرسشنامه رشد اجتماعی واینلند

يكی از مقياس های تحولی است كه با ميزان توانايی فرد در برآوردن نيازهای عملی خود و قبول مسئوليت سر و كار دارد.

این پرسشنامه از تولد تا 25 سالگی به بالا را در نظر گرفته است و از 12 سالگی به بعد دارای سوال های متفاوتی است.

توضیحات
مقیاسی است جهت سنجش رشد اجتماعی کودکان

پرسشنامه چند محوری بالینی میلون 3

شنامه چند محوری میلون ((MCMIیک پرسشنامه خود سنجی استاندارد شده است که دامنه ی گسترده ای از اطلاعات مربوط به شخصیت،سازگاری هیجانی،ونگرش مراجعان به آزمون را میسنجد. این پرسشنامه برای بزرگسالان 18 سال به بالا که دست کم توانایی خواندن آنها تا سطح کلاس هشتم است طراحی شده است

پرسشنامه چند محوری میلون (MCMI) یک پرسشنامه خود سنجی استاندارد شده است که دامنه ی گسترده ای از اطلاعات مربوط به شخصیت،سازگاری هیجانی،ونگرش مراجعان به آزمون را میسنجد.
این پرسشنامه برای بزرگسالان 18 سال به بالا که دست کم توانایی خواندن آنها تا سطح کلاس هشتم است طراحی شده است
نسخه اصلی این آزمون در سال 1977توسط تئودور میلون تدوین و ارائه شد و از آن زمان تا کنون 2بارتجدید نظر شده است.

توضیحات
شخصیت،سازگاری هیجانی،ونگرش

بندر گشتالت

آزمون بندرگشتالت، توسط لورتا بندر (Looreta bender) در سال ۱۹۳۸ برا‌ی ارزیابی سطح بالیدگی ادراکی – حرکتی کودکان طرح‌ریزی شد. این آزمون، مرکب است از ۹ طرح جداگانه که هر یک در یک زمینه سفید روی کارتی جداگانه چاپ شده است. این طرح‌ها از طرح‌های مورد استفاده ورتهایمر (Werth ehimer) در روان‌شناسی گشتالت اقتباس شده است.

مولف
لورتا بندر
توضیحات
ارزیابی سطح بالیدگی ادراکی – حرکتی کودکان
سال انتشار
۱۹۳۸

آزمون شکل گیری مفهوم ویگوتسکی

این آزمون از 22 قطعه تشکیل یافته است که از لحاظ رنگ، شکل، ارتفاع، و سطح با هم فرق دارند و بر اساس چگونگی طبقه‌بندی آزمودنی از آنها، فرایند مفهوم سازی و میزان استفاده از تفکر مفهومی در حل مسئله را می‌سنجد.

مولف
لو ویگوتسکی
توضیحات
آزمون های هوش و حافظه

آزمون اندریافت کودکان (CAT)

آزمون اندریافت کودکان که به آزمون CAT (Children Apperception Test) مشهور است، یکی از آزمون‌های فرافکن است که کمک می‌کند تا به جنبه‌هایی از شخصیت کودک از جمله گرایش‌ها، تعارض‌ها، رقابت‌ها و ترس‌های وی پی ببریم. این آزمون برگرفته از آزمون اندریافت موضوع ،TAT، مطرح شده توسط هنری موری و کریستین مورگان است. در نوشته حاضر توضیحاتی درمورد اجرای این آزمون، اهداف و تفسیر آن ارائه شده است.

توضیحات
تستی برای سنجش جنبه‌های پنهان شخصیت
سال انتشار
1949

آزمون اندریافت موضوع سالمندان SAT

این پرسشنامه یک آزمون فرافکن است که برای سالمندان مورد استفاده قرار می گیرد. در این آزمون 16 تصویر وجود دارد که بوسیله مصاحبه به سالمندان آن تصاویر را نشان داده و باید بگویند که در آن تصویر چه چیز آنان را آزار می دهد.

البته نیازی نیست تمامی تصاویر را نشان دهیم چون ممکن است سبب خستگی و عدم توجه مناسب فرد شود.

توضیحات
آزمون شخصیت غیرعینی

MMPI II

Minnesota Multiphasic Personality Inventory (MMPI) Test

آزمون ام ام پی آی 2 (MMPI-2)، تست روانشناسی شخصیت تخصصی است که برای آگاهی از اختلالات روانشناختی و شخصیتی خود می توانید از نتیجه این تست بهره بگیرید.
 
تست شخصیت چند وجهی مینه سوتا یا همان تست MMPI همانند تست نئو جزو معروف ترین و پر مصرف ترین تست های روانشناسی دنیا می باشد
 

تست روانشناسی MMPI2 شامل 567 سوال است در صورتی که می خواهید سریع ومختصر نتیجه آزمون را دریافت کنید  از آزمون آنلاین MMPI (فرم کوتاه تست شخصیت MMPI) که دارای 71 سوال می باشد استفاده کنید.

نتیجه تست ام ام پی آی 2 به صورت تفسیر و رسم نمودارهای مربوطه بعد از انجام عملیات پرداخت قابل ارائه خواهد بود توجه داشته باشید در صورتی که می خواهید تفسیر به صورت جزیی انجام شود باید نتیجه تست را به متخصصین روانشناسی ارائه دهید. که دارای کارشناسی ارشد یا دکتری بالینی باشند.

نمودارهای رسم شده شامل نمودار مقیاسهای بالینی، خرده مقیاسهای هریس-لینگوز و نمودار محتوایی و نمودار تکمیلی می باشد. 

برای اینکه بتوانید از این آزمون برای شناخت شخصیت خود استفاده کنید، می بایست بالای 16 سال سن داشته باشید و یا تا کلاس هشتم درس خوانده باشید.
توضیحات
اختلالات روانشناختی و شخصیتی

وکسلر کودکان WAIS-IV

مقیاس WAIS-IV برای استفادهٔ افراد ۱۶ تا ۹۰ ساله در نظر گرفته شده‌است. برای افراد کمتر از ۱۶ سال، مقیاس هوش وکسلر پیش دبستانی و ابتدایی (WPPSI، ۲/۵ تا ۷ سال و ۷ ماه) و مقیاس هوش وکسلر برای کودکان (WISC، ۶ تا ۱۶ سال) استفاده می‌شود.

مولف
سینا
توضیحات
هوش کودکان

وکسلر پیش دبستانی

آزمون هوش وکسلر پیش دبستانی و ابتدایی (انگلیسی: Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence ) یک آزمون بهره هوشی است که برای کودکان ۲ سال ۶ ماه تا ۷ سال و ۷ ماه طراحی شده‌است که توسط دیوید وکسلر در سال ۱۹۶۷ طراحی شده‌است.

مولف
دکتر اصغر رضویه
توضیحات
وکسلر پیش دبستانی
سال انتشار
1391

وکسلر بزرگسالان WAIS-R

مقیاس هوش بزرگسالان وکسلر (به انگلیسی: Wechsler Adult Intelligence Scale ) به اختصار WAIS، یک تست مقیاسی بوده که برای سنجش بهره هوشی و مهارت شناختی در بزرگسالان و نوجوانان مسن‌تر طراحی شده‌است. تست اصلی (فرم I) در فوریه ۱۹۵۵ توسط دیوید وکسلر، به عنوان یک تجدید نظر در مقیاس هوش وکسلر-بلیو، ارائه گردید.

مولف
سینا
توضیحات
هوش بزرگسال

حافظه وکسلر

پرسشنامه حافظه وکسلر در سال 1939 توسط بلوبر تدوین شد.

این پرسشنامه به ارزیابی کامل حافظه می پردازد مانند حافظه کلامی، حافظه منطقی، حافظه عمومی و...

پرسشنامه WMS، ارزیابی حافظه را با سوال هایی در 7 بعد صورت می گیرد که این بعد ها عبارتند از:

  • اطلاعات شخصی و عمومی
  • جهت یابی
  • کنترل ذهنی
  • حافظه منطقی
  • تکرار ارقام
  • حافظه بینایی
  • یادگیری تداعی ها
مولف
سینا
توضیحات
حافظه وکسلر

آزمون دیداری بنتون

آزمون دریافتی بنتون آزمون ترسیمی است که هدف اولیه ارزیابی آن تحلیل وضعیت های شناختی فردی است .همچنین برای غربال کردن افراد به منظور تشخیص آسیبهای مغزی به کار می روند ولی پژوهش های مربوط به کاربرد بالینی انها بسیار فراتر از آن است .آزمون بنتون یک وسیله تحقیقاتی و بالینی است که برای ارزیابی ادراک بینایی، حافظه بینایی و توانایی های بنیادی بینایی طراحی شده است.سه فرم موازی از آزمون وجود دارد و هر فرم شامل 10 کارت است و هرکارت شامل یک یا چند شکل هندسی میباشد .وقت لازم برای اجرای هر فرم 5 دقیقه است و .نمره گذاری آزمون به دو روش نمره گذاری برحسب شمارش تعداد بازسازیهای صحیح و یا شمارش تعداد خطاها صورت می گیرد.

مولف
عزیزیان، نراقی
توضیحات
تحلیل وضعیت های شناختی فردی
سال انتشار
1384

آزمون اندریافت موضوع TAT

آزمون TAT یا اندریافت موضوع را می توان در دسته آزمون های فرافکن دسته بندی کرد. این آزمون توسط هنری موری و کریستین مورگان در سال ۱۹۳۰ طراحی شد. آزمون اندریافت موضوع ، یکی از پرکاربردترین آزمون های شخصیت است که امروزه، مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین مطالعات زیادی روی آن، انجام گرفته است.

تست جامع آزمون TAT در مجموع ۳۱ کارت دارد که ۳۰ کارت، حاوی تصویر و ۱ کارت آن، سیاه است. تصاویر موجود در این کارت‌ها، صحنه‌های اجتماعی مبهم و متنوعی از مردان، زنان یا بچه‌ها است. هدف از نشان دادن تنها کارت سیاه موجود در این تست، این است که او داستانی از خود، خلق کند. موری در ابتدا استفاده از ۲۱ کارت را توصیه کرد و کارت‌هایی را انتخاب می کرد که موضوعی مشابه موضوع مورد سنجش داشتند.

مولف
هنری موری و کریستین مورگان
توضیحات
آزمون های شخصیت
سال انتشار
1930
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: