|
||||||||||||||||
مشخصات پرسنلی |
||||||||||||||||
نام و نام خانوادگی: سپیده سلطان محمدلو رتبه علمی: استادیار مقطع و رشته تحصیلی: دکترای روانشناسی بالینی گروه آموزشی: روانشناسی بالینی آدرس: ولنجک، بلوار دانشجو، خیابان کودکیار، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تلفن محل کار: 22180045 پست الکترونیک: سایت دانشگاه: http://www.uswr.ac.ir
|
|
|||||||||||||||
تاریخ بروزرسانی: 28/ 3/ 1402
|
||||||||||||||||
سوابق تحصیلی دانشگاهی |
||||||||||||||||
سال |
درجه |
نام دانشگاه / موسسه |
مکان |
رشته تحصیلی |
||||||||||||
1388- 1385 |
کارشناسی |
دانشگاه تبریز |
تبریز |
روانشناسی بالینی |
||||||||||||
1392- 1389 |
کارشناسی ارشد |
دانشگاه علوم پزشکی ایران- دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان (انستیتو روانپزشکی تهران) |
تهران |
روانشناسی بالینی |
||||||||||||
1399- 1393 |
دکترا |
دانشگاه علوم پزشکی ایران- دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان (انستیتو روانپزشکی تهران) |
تهران |
روانشناسی بالینی |
||||||||||||
زمینه های تخصصی |
||||||||||||||||
روانشناسی بالینی |
||||||||||||||||
رواندرمانی فردی اختلالات خلقی و هیجانی و اختلالات طیف وسواس... با رویکرد شناختی –رفتاری |
||||||||||||||||
رواندرمانی فردی بزرگسال با رویکرد طرحواره درمانی و مدتراپی |
||||||||||||||||
سوپرویژن درمان شناختی- رفتاری |
||||||||||||||||
سوپرویژن طرحواره درمانی و مدتراپی |
||||||||||||||||
پژوهش در زمینه اختلالات طیف وسواس |
||||||||||||||||
فعالیت در زمینه آموزش مهارت های زندگی |
||||||||||||||||
سایر درمان های موج سوم (ACT و Mindfulness) |
||||||||||||||||
زوج درمانی با رویکرد طرحواه درمانی |
||||||||||||||||
سوابق آموزشی |
||||||||||||||||
سوپروایزر مرکز آموزشی- درمانی روانپزشکی رازی وابسته به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی (بخش نشاط) |
||||||||||||||||
تدریس درس انگیزش و هیجان مقطع کارشناسی رشته روانشناسی در نیمسال اول تحصیلی 1402- 1401 دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی |
||||||||||||||||
تدریس درس مشاوره و رواندرمانی مقطع کارشناسی رشته روانشناسی در نیمسال دوم تحصیلی 1402- 1401 دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی |
||||||||||||||||
تدریس درس مشاوره و رواندرمانی 1 و 2 کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی 1393- 1392 |
||||||||||||||||
تدریس درس روانشناسی تحولی مقطع کارشناسی رشته روانشناسی در نیمسال دوم تحصیلی 1402- 1401 |
||||||||||||||||
تدریس درس روانشناسی عمومی و رشد مقطع کارشناسی رشته بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نیمسال اول تحصیلی 1395- 1394 |
||||||||||||||||
تدریس درس تاریخچه و مکاتب مقطع کارشناسی رشته روانشناسی در نیمسال دوم تحصیلی 1402- 1401 دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی |
||||||||||||||||
تدریس درس رشد فردی مقطع دکتری عمومی رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 1401- 1402 |
||||||||||||||||
تدریس کارگاه مدیریت زمان برای دانشجویان در داشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 1402- 1401 |
||||||||||||||||
تدریس کارگاه مدیریت روابط عاطفی برای دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 1402- 1401
|
||||||||||||||||
گرنتها و طرحهای پژوهشی مصوب |
||||||||||||||||
سال |
عنوان |
|||||||||||||||
1398 |
مجری طرح پژوهشی "مقایسه طرحواره ها، ذهنیت های طرحواره ای در افراد دارای وسواس مذهبی، وسواس غیر مذهبی و گروه مذهبی نرمال" |
|||||||||||||||
1393 |
همکار پژوهشی طرح پژوهشی "تعیین حساسیت و اختصاصی بودن پرسشنامه اختلال خلقی و مقیاس تشخیصی طیف دوقطبی برای غربالگری اختلالات دوقطبی در بیماران مبتلا به MS." |
|||||||||||||||
1393 |
همکار پژوهشی طرح پژوهشی "بررسی اثربخشی تحریک مکرر مغناطیسی ترانس کرانیال (rTMS) همزمان با ERP در بیماران مبتلا به OCD. طرح داخلی کلینیک آتیه. |
|||||||||||||||
1391 |
همکار پژوهشی طرح پژوهشی "مطالعات کتابشناختی افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی". مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. |
|||||||||||||||
1390 |
همکار پژوهشی طرح پژوهشی ملی "هنجاریابی آزمون¬ شخصیتی چند وجهی مینه سوتا- نوجوانان در جمعیت نوجوانان ایران". شبکه تحقیقات سلامت روان- دانشگاه علوم پزشکی تهران- انستیتو روانپزشکی تهران |
|||||||||||||||
مسئولیت های دانشگاهی و علمی |
||||||||||||||||
از سال |
تا سال |
مجمع علمی |
||||||||||||||
1402 |
تا کنون |
استادیار آموزشی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی |
||||||||||||||
1401 |
تا کنون |
سوپروایزر بالینی بیمارستان رازی دانشگا علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی |
||||||||||||||
عضویت در مجامع علمی |
||||||||||||||||
از سال |
تا سال |
مجمع علمی |
||||||||||||||
1392 |
کنون |
عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران |
||||||||||||||
1399 |
کنون |
داور مجله Practice in clinical psychology، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی |
||||||||||||||
|
||||||||||||||||
1- انتشار مقاله در ژورنال خارجی |
||||||||||||||||
سال |
نام مجله |
عنوان مقاله |
شماره مجله و صفحه |
|||||||||||||
2021 |
Psychological studies Journal |
Adolescent Girls Body Dysmorphic Symptoms: A path Analysis of Body Dysmorphic Disorder Based on Obsessive-compulsive Symptoms Obsessive and Metacognitive Beliefs
|
67, 127–138 |
|||||||||||||
2022 |
Smart Health |
Designing therapeutic application and studying Efficacy of Internet- based cognitive behavioral therapy to people with obsessive- compulsive disorder: Study protocol. 2022
|
24- 100280 |
|||||||||||||
2022 |
Iranian Journal of Psychiatry and Behavioral Sciences |
Effectiveness of Technology-based Interventions for scrupulous Obsessions and Compulsions: A Case Report |
16(2)- DOI: https://doi.org/10.5812/ijpbs-118186 |
|||||||||||||
2021 |
Iranian Journal of Psychiatry and Behavioral Sciences |
Comparing schemas and schema modes of Individuals with High and Low Scores in scrupulosity and normal religious people |
16(1):e111752 |
|||||||||||||
سال |
نام مجله |
عنوان مقاله |
شماره مجله و صفحه |
|||||||||||||
1391 |
پژوهش های علوم شناختی و رفتاری |
. بررسی ارتباط بین سیستمهای فعالساز و بازداری رفتار، دشواری در تنظیم هیجان و فراشناخت با نگرانی. |
2- 85- 100 |
|||||||||||||
2017 |
Razi Journal of Medical Sciences |
Frequency of types of mood disorders and suicidal ideation in patients with multiple sclerosis |
23:15-17 |
|||||||||||||
2017 |
Journal of Research and Health |
The role of mindfulness and spiritual intelligence in students mental health |
7(1):594-601 |
|||||||||||||
مقاله علمی در کنفرانس/سمپوزیوم... |
||||||||||||||||
سال |
عنوان کنفرانس و سمینار |
عنوان مقاله |
مکان |
|||||||||||||
1391 |
نخستین همایش ملی شخصیت و زندگی نوین |
بررسی رابطه ابعاد شخصیتی روانرنجورخویی، برونگرایی و عزت نفس و مقایسه تفاوت های جنسیتی. |
سنندج |
|||||||||||||
1391 |
پنجمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان
|
رابطه بین سبک های دلبستگی کودکان و سبک های هویتی با مقایسه تفاوت های جنسیتی |
تهران |
|||||||||||||
چاپ کتاب |
||||||||||||||||
سال |
عنوان کتاب |
ناشر |
تالیف/ترجمه |
|||||||||||||
1391 |
اختلال وسواسی- جبری، درمان شناختی- رفتاری برای کودکان و نوجوانان |
انتشارات ارجمند |
ترجمه |
|||||||||||||
تسلط به زبانهای خارجی |
||||||||||||||||
ردیف |
عنوان |
|||||||||||||||
1 |
زبان انگلیسی (تخصصی) خوب |
|||||||||||||||
2 |
زبان انگلیسی (عمومی) متوسط |
|||||||||||||||
فعالیتهای بالینی |
||||||||||||||||
ردیف |
عنوان |
|||||||||||||||
1 |
فعالیت در مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با رویکرد شناختی- رفتاری و طرحواره درمانی به مدت 5 ماه |
|||||||||||||||
2 |
فعالیت در خوابگاههای 16 آذر و حافظیه دانشگاه علوم پزشکی تهران به مدت 9 ماه |
|||||||||||||||
3 |
فعالیت در مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره سگال با رویکرد شناختی- رفتاری و طرحواره درمانی به مدت 3 سال |
|||||||||||||||
4 |
فعالیت در مرکز روانشناختی "زی با مهر" بزرگسال با رویکرد شناختی- رفتاری و طرحواره درمانی به مدت 3 سال |
|||||||||||||||
5 |
ارائه خدمات روانشناختی با رویکرد شناختی- رفتاری و طرحواره درمانی (تحت نظارت اساتید) در درمانگاه دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان(انستیتو روانپزشکی تهران) در دوره دکتری |
|||||||||||||||
6 |
گذراندن دوره اینترنی با رویکرد شناختی- رفتاری در درمانگاه دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان (انستیتو روانپزشکی تهران)، بیمارستان روانپزشکی ایران و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)- از مهر 1396 تا مهر 1397 |
|||||||||||||||
7 |
فعالیت در بخش رواندرمانی کلینیک آتیه درخشان ذهن با رویکرد شناختی- رفتاری به مدت 4 سال |
|||||||||||||||
جوایز و افتخارات |
|
ردیف |
عنوان |
1 |
کسب رتبه 2 کشوری در آزمون دکترای روانشناسی بالینی وزارت بهداشت، سال تحصیلی 94- 1393 |
2 |
کسب رتبه 3 کشوری در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزرات بهداشت، سال تحصیلی 89- 90 |
3 |
کسب رتبه 87 کشوری در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزرات علوم، سال تحصیلی 90- 89 |
4 |
عضویت در مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران |
5 |
برگزیده اینترن برتر در دوره اینترنشیپ دکترای دانشگاه علوم پزشکی ایران |
6 |
دفاع از پایان نامه ارشد و دکتری با درجه عالی |
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: